13 Ocak 2009

Başlık bulamadım.

Çok yoğun bir döneme girdik malum haftaya karneler dağıtılacak.Notları işlenmesi gereken bir sürü sınıf ,bir sürü iş var.Son birkaç gündür de yazılı kağıtları arasında kayboldum.
Yazılılara girmemiş öğrencileri tek tek buluyor ,raporları olsada olmasada sınava alıyorum.Burada bir gariplik sezmişsinizdir sanırım,normalde onların beni bulması ve eksik sınavları için sınav günü belirlememi istemeleri lazım .Ama işler hiç de öyle işlemiyor.Hatta sınava almak için çağırdığım öğrencilerin bir kısmı gelmiyor bile.Bu öğrenciler 16-17 yaş grubu.Küçükte değiller.Küçük olsalar,çocuk diyip geçersin ama öyle değil.

Neden diyeceksiniz,çünkü umurlarında değil.Kalmışlar yada geçmişler,matematik yada edebiyat veya fizik.Hiç farketmez.

Notları kontrol ederken bakıyorum ,geçen öğrenci sayısı yüzdeye vursan % 30 ,o da belki yani.
Ben kendi öğrenciliğimden hatırlıyorum,sınava hasta olsam bile giderdim yok eğer gidemezsem çok hastaysam rapor alır,raporumu önce hocama gösterir sonrada idareye teslim ederim.Sonra hocam beni sınava alırdı.
Sınavlardan eğer zayıf alırsam çok üzülürdüm ve bunu telafi etmek için elimden geleni yapardım.
Ama zamanla herşey değişti,tabii öğrencilikte.Şİmdi umursamaz, fütursuz ,gelecek kaygısı olmayan bir nesil geliyor.Neyazıkki :(
Sorun nerde derseniz,aslında herşeyde.Sistemde ,ailelerde,tv de vs vs.
Ama en derin sorun tabii ailede,yapısında.Şu cümle bence herşeyi özetliyor.
7 ÇOK GEÇ

Umuyorum bizim çocuklarımız böyle olmayacak.

4 yorum:

Burcu dedi ki...

Bunda ailenin çocuğu yetiştiriş tarzı çok önemli bence de, o sorumluluğu, bilinci vermek. Ve ben oğluma bu sorumluluğu verememekten, başarısız olmaktan çok korkuyorum. Bilinçli bir aileyiz ama bunu yavrumuza öğretemezsek neye yarar... Büyüyorlar ve herşey çok daha zorlaşıyor bizim için...

Esin dedi ki...

Burcu ,kesinlikle haklısın.Sorumluluk bilincini aile veriyor.Bir çocuğa bu kadar temel bir özelliği sonradan vermek çok zor.
İnşallah biz kendi çocuklarımızı çok iyi yetiştiricez.

Adsız dedi ki...

Gelen nesil bu tv yüzünden çok bozuldu.Umuyorum bir sonraki nesil daha donanımlı olacak.

Ayşe

Esin dedi ki...

İnşallah ayşecim.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...