29 Mart 2008

Ek besin mevzuu

Ömere ,ek besine doktorumun ısrarları üzerine 6 ayı dolmadan başlamadım.6 ayı dolar dolmaz sabahları elma yada armut püresi ,öğlen yoğurt ,akşam da muhallebi vermeye başladım.Genelde herkes meyve suyu ile başlar ama ben direkt püre verdim .Püreyide; doktor, cam rende de yap vitamin kaybı olmasın dediği için cam rende ile yaptım.

Yoğurdu günlük de mayalasam ne yazıkki sade almadı ben de armutu çok sevince armutla yoğurdu karıştırıp verdim.Şimdi bazen yoğurdu çorba olarak veriyorum.

7 ayı dolar dolmazda sebze çorbası ve kahvaltıya başladım.

Sebze çorbasını ilk etapta patates ve havucu haşlayıp içine piştikten sonra az zeytinyağı koyup verdim.Alıştıktan sonra pirinç ekledim.Şimdi mevsim sebzelerinden dönüşümlü olarak ekleyip veriyorum .Bazen içine az kıyma koyuyorum.

Oğluşum çeşit çok sevdiği için bazen ona uyacak şekilde yoğurt çorbası yapıyorum.

Kahvaltıda ise pastörize tuzsuz peynir ,yarım yumurta sarısı ,bir çay kaşığı erzincandan gelen dut pekmezi,2 bisküvi ve ıhlamurla bir karışım hazırlayıp veriyorum.BU arada en sevdiği öğün kahvaltı...Doktorum bisküvi çok iyi değil verme dedi ben de onun yerine bebek ekmeği koymayı düşünüyorum.

Muhallebi olarak ise doktorum istemese de milupanın sütlü pirinçli muhallebisini kullanıyorum.Ama ömer bey geçende önceden büyük bir keyifle yediği muhallebisini reddetti sanırım aynı şeyi yemekten bıktı.Bende muahllebinin içine meyve rendelemeye yada kayısıyı haşlayıp onu katmaya başladım.Şimdi büyük bir keyifle yiyor...
Bazen de çiğnemeyi öğrensin diye eline bisküvi ,elma ,armut,hatta ekmek veriyorum.Tabii gözümün önünden ayırmadan ,çünkü dişleri olduğundan herşeyi çok rahat koparabiliyor ve bu parçalar bazen çiğneyebileceğinden büyük oluyor....

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...