8 Şubat 2011

Ek besin maceramız başlıyor


Artık 6 aylık olan lokum beye ek besin başlama zamanı geldi.
Doktorumuz uzun uzun reçeteyi verdi...Dinlerken yoruldum inanın ...

Meyve,yoğurt ve geceleri muhallebi ile başlıyoruz.

Meyve olarak ilk elma ve armut veriyoruz.Alerji oluşturması en düşük olan mevsim meyveleri çünkü.
Rondo, blender ve metal rende kullanılmıyor,vitamin kaybına neden oluyor çünkü .Cam rendede rendeleniyor.İlk günler sadece 1-2 kaşık olarak suyu veriliyor.Sonra miktar arttırılıyor ve posasıda veriliyor...Sonra diğer mevsim meyveleri veriliyor.Dut ,çilek ve böğürtlen 1 yaşına kadar verilmiyor...Meyve ara öğün...

Yoğurt ,günlük sütle her gün yiyeceği kadar cam kapta mayalanıyor.Yoğurda kabız yapma ihtimaline karşı 1 tatlı kaşığı sızma zeytinyağı konuluyor.Yoğurt da ara öğün...

Muhallebi, akşamları veriliyor.Bana bir marka önerdi,kesinlikle organik ve şekersiz bir muhallebi olduğunu söyledi...Ana öğün muhallebi...

6,5 aylıkken sebze çorbasına başlanıyor.
Düdüklüde haşlanmış patates ve havuçla başlanıyor.
İçine ince irmik,pirinç konulabiliyor.Sonra yavaş yavaş sebze çorbasına mevsim sebzelerinden maydanoz,ıspanak,bezelye,domates,tatlı biber,kereviz vs ekleniyor.
Yapımı ise son derece kolay ,önce 3-4 çeşit sebze haşlanıyor ,sonra haşlanmış sebze püre haline getiriliyor.İçine konan irmik yada pirinçle 5 dakika kaynatılıyor, içine piştikten sonra 1 çay kaşığı tereyağı yada sızma zeytin yağı konuluyor.Sonra ham yapıyor murat...Sebze çorbası ana öğün...

Ek besin başlayınca ,artık su verilmeye de başlanıyor.1,5 yaşına kadar kaynatılmış su veriliyor. Biberonla yada özel su kaplarıyla verilmiyor,melamin bardakla su içiriliyor.Cam bardak bebekler ısırdığı için tehlikeli olabilir.

Beslenirken kesinlikle mama sandalyesinde oturuyor,yatarken beslenmiyor....

Artık ek besin zamanı,hadi esin mutfağa.
Muratın mamalarından ömerde yer mi acaba :)))

20 yorum:

Unknown dedi ki...

ayyy hadi kolay gelsin diyelim. Okurken ben cok yoruldum :( Bu ne yaaa... Benim anlamadigim baska bir konu, bizim doktor yogurt ve meyve verme dedi. Ben anlamiyorum bu doktorlari hepsi ayri telden caliyor kimi dinlemem gerek valla kafam karisti.
Ben de ara ara doktorun verebilirsin dedigi hot cereal var, pirinc ve muz karisimi birsey, ondan veriyorum ama almiyor, agzi memeye gidiyor. Hic istemiyor. Sonra baska seylerden boyle parmak ucuyla veriyorum yok hic birseyi almiyor. Acaba hazir degilmi. Ve ben hala hic su vermedim. Emziriyorum ve ek gida ya tam olarak baslamadim diyem biberon mamasi zaten sulu oluyor. Acaba yanlis mi yapiyorum. Son olrak :) cok konusdum, oturmaya ne zaman baslar, ben oturan pozisyonda verince direk cikariyordu. Kafasini bile tam anlamiyla dik tutamiyor bizimki.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Hiç tasa etmeyin,aksine hoşunuza bile gidecek...
Onun ilk aldığı tadlar ,o yüz ifadesi şimdi düşünüyorum oldukça zevkli geçmiş.:))
Şayet okumak isterseniz bende tecrübelerimi paylaşmıştım bir vakit...

http://annecikk.blogspot.com/2008/12/bebekler-iin-orba-fikirleri.html

Esin dedi ki...

Doktor geçen ay mamaya başla demişti bana.Mama verirken suya gerek yok diye eklemişti.Ama ben başlamadım biliyorsun...
Bu ay mama,meyve suyu hem de yoğurt başlayacağımdan su ver dedi...

Oturmaya 6 ay dolunca başla demişti doktorumuz.Oturmak da bir çeşit süreç hemen öyle oturtunca olmuyor.Önce yastık destekli oturtuyorsun,murat oturmak istemeyince zaten hemen yatar pozisyona geçiyor kaya kaya :)
Ömer mesela kendini arkaya atardı yorulunca bir seferinde yastık koymadık nasılsa artık oturuyor diye,kendini arkaya atınca yastıkta olmayınca ,kafası yere çarpmıştı ,beyin sarsıntısı geçirmişti hatırlamak bile istemiyorum o günleri...
Emzirme yastığının ortasına da konulabilir.
Kafa konturolü de bayağı zaman alıyor.

Esin dedi ki...

İçimden geldiği gibi,hemen bakıcam teşekkürler...

firdevs dedi ki...

esin :)) valla bende listeyi okurken yoruldum :)))

anne sutu aldiklari donem ne rahat oluyor :p simdi isin yoksa her ogun yemek hazirla :D neyse ben bu konuyu blogumda yazayim en iyisi :p

Deli Anne dedi ki...

Ben okuyamadım, kalbim sıkıştı. Selim de daha dikkatliydim ama Kerim'de saldım ben.. günde 3 öğün veriyorum.. yoğurt vermiyorum.. sevmedi zaten.. ayrıca bebe yoğurtları neyine yetmez diyorum:) Başlarken sebze çorbası dedi doktor bu ekz Selim'de meyve ile başlamıştık.. Sanırım tatlı ile girş yapmasın diye hayata galiba..

herşey de doğal zor be yaaaa.. ama sen seve seve yaparsan ne ala:)

Unknown dedi ki...

Ooo beyfendi büyümüş , ek gıda alacak.Gözün aydın annesi , yemekelrin tadını alınca işin kolaylaşacak...Üzgünüm ama bir şey belirtmem lazım , anne sütü aldığında altını temizlemesi kolaydı i, ek gıda ile koku değişecek...Allah yardımcın olsun :)))

Emel dedi ki...

Esin;

rondo blendirdan gecirmek kesinlikle vitamin kaybina neden olmuyor! bunu kendim test ettim yani doktora yaparken lab.da cesitli bitkilerde urettigimiz proteinleri saflastirirken diger degerlere de bakiliyor vutamin v.b. ve %90-98 i hala o pure icerisinde oluyor! doktorun hangi bilimsel makale ile destekliyor acaba bu tezini? bence bazi doktorlar bilmeden uyduruyor gibime geliyor.

Emel dedi ki...

Ama bak hakkini da vereyim cam rende ile yapilan rendeler metal rendeye gore biraz daha fazla vitamin degerlerini koruyor ama aradaki fark istatistik uygulanamayacka kadar az. fakat yine de cam rende hem daha fazla vitamini koruyor hem de tat olarak dogalina en yakin tadi koruyor.

Naile dedi ki...

anaaa o kadar oldu mu :)

Esin dedi ki...

Firdevs sorma yaaa.Emzirme dönemi kadar rahat dönem yok.Bazı anneler yok sürekli meme de yok şöyle yok böyle.Mama hazırla, yemek yap daha zor ,ben anlamıyorum o anneleri :)

Deli anne ben ömerde yoğurt olayını hiç öemsemedim ,keşke üstünde çok dursaymışım.3 yaşına kadar kesinlikle yoğurt yediremedim.Şimdi seviyor çok şükür.
Muratta üstüne düşücem bu konunun,yoğurt çok öenmli bir besin.

Esin dedi ki...

İçimizdeki karnaval bilmezmiyim :)

Esin dedi ki...

Emel canım araştırmadım hiç doktorumuza güveniyorum,çok ince eleyen sık dokuyan bir doktor,ekmeği bile halk ekmekten tam tahıllı alın içeriği en güzel onun falan diyor.Ekmek mevzusunu bile araştırmış.Ömerinde doktoru 8 aylıktan beri o.Aile doktorumuz oldu artık.

Cam rende de çok yormuyor,eğer fazla efor farkı olsa araştırırdım zaten :)

Esin dedi ki...

Naile yaaaa,bir de bana sor :)

İkiz Annesi dedi ki...

41 kere maşallah o döneme geldiniz demek:) Çok zevklidir aslında ek besin dönemi şimdi düşünüyorum da keşke daha önce blog yazmaya başlasaydım zira yavaş yavaş unutuyorum hangi ayda neye başladığımı:)
Sebze çorbasını öğünlük hazırlardım öğlen verdiğimi akşam vermezdim yoğurduda evde mayaladım ilk zamanlar daha sonra bebe yoğurtlarına geçiş yaptım tadı ev yoğurduna benziyor.
Bir de çorbalarına kıyma koymaya başladığım zaman kasaptan ilikli kemik alıp kaynatıyordum ve çorbalarına onun suyundan koyuyordum.
Çok tatlı olur şimdi aldığı her yeni tatda yüzünün şekli çok hoş olur:)
Şimdiden afiyet olsun sana da kolay gelsin:))

Cocukla Cocuk dedi ki...

Esin'cim, 2. bebek katı gıdalara geçerken sanki herşeyi unutmuşum gibi gelmişti, upuzun listeler gözüme çok zor görünmüştü. Tabi bunda ilk tecrübemde annemin yanımda olmasının da etkisi bulunmakta. çok süremeyecek ama keyfini sür :)

Esin dedi ki...

İkiz annesi,ben başladım çalışmalara...Umarım murat için keyifli bir deneyim olur...

Çocukla çocuk bana da herşeyi unutmuşum gibi geliyor hem de 3 yılda ,demekki tek değilim :)

ahsen58 dedi ki...

merhaba benim oğlumda 6 ayını yeni bitirdi nerdeyse 1 ay oldu ek besinlere başlayalı bende her yedirdiğimi evde yapıyorum sadece doktorumun tavsiyesiyle kavonoz maması veriyorum değişiklik olsun diye sizede kolay gelsin çok zor bir süreç ben çok zorlandım oğlum daha yeni yeni yemeye başladı benim sitemede beklerim sevgiler

Betül KAVAL dedi ki...

çocuğun parmağına naptınız esin? :)

yemek yedirmek konusunda başarılar dilyorum canım. mamaları 2 kaşıktan yapmayı unutma :)

Esin dedi ki...

ahsen bakalım bizim ne kadar sürecek ek besine alışma süreci...

Betülcüm parmağını bilmiyorum nerden yaptı,muhtemel abisinin oyuncaklarını yemeye çalışırken olmuştur...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...