8 Nisan 2008

bebekler de flaşlı çekim

"Görme yeteneği tam olarak gelişmemiş yeni doğan bebekleri, ani ışık parlamalarından uzak tutmak gerekiyor. Özellikle ilk kez bebek sahibi olan anne ve babalar bebeklerinin her anını ve gelişimini fotoğraflamak ister. Ancak yeni doğmuş bir bebeğin görme yeteneğinin 3 aylıkken yüzde 50, altı aylıkken ise yüzde 90 oranında gelişmiş olduğu düşünülürse, flaşların bebeğinize vereceği zararı kestirebilirsiniz.
Göz Hastalıkları Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ahmet Özkağnıcı, görme yeteneği tam olarak gelişmemiş bebekleri ani ışık parlamasından uzak tutmak gerektiğine dikkat çekiyor.Işığın, bebeklerin gözlerinin retina kısmında bulunan ''makula'' bölgesine etki etmesi durumunda, gözle ilgili birtakım sorunların ortaya çıkabileceğini belirten Özkağnıcı şunları söyledi: ''Bebeğin fotoğrafı çekilirken yüzüne patlatılan flaşın görme kayıplarına yol açması, bilimsel açıdan tam olarak ispatı yapılabilmiş bir konu değil. Miyop veya hipermetrop gibi göz kusurlarına yol açmaz, ancak yine de birtakım riskler taşıyor. Bebeğin görme yeteneği, ancak 3 yaşını doldurduğunda yüzde 100'e ulaşır. Bu yaştan önce gözün çok hassas bir yapısı vardır.'' Yeni doğmuş bir bebeğin reflekslerinin de tam olarak gelişmediği için, gelen ani ışığa tepkisinin yeteri kadar olmayacağını anlatan Özkağnıcı, bebeğin, flaşın yaratacağı ani ve parlak ışığı göz kırpma hareketi ile süzemeyeceğini ifade etti. Bu durumda anne ve babaların, bebeklerinin gözleri konusunda daha duyarlı olmaları gerektiğini dile getiren Özkağnıcı, bebeğin fotoğrafının bebek başka bir tarafa bakarken, uyurken veya flaş kullanılmadan çekilmesinin daha doğru olacağını kaydetti."

Bu yazıyı özellikle yayınlamak istedim ,ben bu mevzuuya çok dikkat ediyorum .8 aya kadar flaşlı çekimin uygun olmadığını okudum bir kaynaktan ...
Ben riske girmek istemediğimden 1 yaşa kadar bunu uygulayacağım.Bütün fotoğraf çekimlerimi yeterli ışkta ve gündüz yapıyorum
kaynak: anneyiz.biz

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...