10 Haziran 2008

yürü be ömer, kim tutar seni



Ömer ilk doğduğunda sütüm yeterince verimli değildi,ben emziriyordum ancak sütüm az geldiğinden, ömer süt sarılığı oldu. Sarılık değeri olarak 14,6 yı gördük ,tabii ben devamlı salya sümük ağlayan bir kadın ,ömere bakamıyorum diye :)
O zamanlar bebek bakımında en zor kısmın süt sarılığı olduğunu düşünmüştüm .
15 günlükken gaz sancılarımız başladı...
Ömer çok gazlı bir çocuktu,sabahları 5 ile 7 arası da gaz sancılarının başladığı saatlerdi.Sabah sanki kurulmuş saat gibi 5 de ,o vücuttan çıkması imkansız bir volümde ağlamaya başlardı.Tabii biz de eşimle bir yandan kahrolarak ,bir yandan ömeri sakinleştirmeye çalışarak o vakti geçirirdik.3 ayı dolunca birden kolik sancılarımız kesildi.O zamanlar bebek bakımının en zor kısmının gaz sancıları olduğunu düşünmüştüm.
İlk bebek ya bilmiyorsun ,bıraktığın yerde duruyor ,sadece anne sütü alıyor,ek besin hazırlama derdin yok ,diş derdin yok,düşme tehlikesi yok vs vs
Sonra 5. ayımızda ,ömerin huyu değişti,geceleri saat başı kalkar oldu vs vs.Ateşimiz 38,4 kadar çıktı ,hemen doktora gittik,dişlerimiz geliyordu. Yok yok dedim en zor kısmı bu dişlerin çıkması süreci :)
ilk bebek :)
Sonra ömerin düşmeleri başladı,kucakta kibar kibar oturan çocuk,bu dünyayı tanımak için dönerek heryere gitmeye başladı,hatta bir kaç kere yataktan düştü(endişeye mahal yok yatağımız çok alçak ).Eşimde ben de çok üzüldük ,çok suçladık kendimizi .
Tabii dişler sürekli çıkmaya devam ediyor.
Sonra emekleme ,ayağa kalkma vs vs ..Oraları biliyorsunuz zaten :)Eşimle hep en zoru burası olmalı diyoruz .

Ömer artık duvarlara dokunarak yürüyor,bir yere dokunmadan bir müddet dengede durabiliyor,tabii haliyle sert düşmeler de oluyor,geçende sehbanın köşesine dudağının iç kısmını çarptı,orası yarıldı ,ağzı çok kanadı,benim de içim kan ağladı :(

Duvardaki prizleri yalıyor,göz açıp kapatıncaya kadar klozete emekleyip ayağa kalkıyor,ayakta dolap kapaklarını açıp kapatıyor...

Her şikayet ettiğim de bana hep dendi ki ,asıl sıkıntı yürüyünce başlıyor. Henüz duvarlara tırmanmak suretiyle yürüyor ,bu halde bile kontrol neredeyse imkansız .
Ama biliyorum ki çok yakında özgürce yürüyecek ve biz de karı koca görücez hanyayı ve de konyayı :)

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...