1 Mayıs 2009

Çİkolatalı sufle havasında çikolatalı kek:)


Eşim izmire gitti iş için, bizde her zaman ki gibi annemdeyiz :),evde de canım sıkılınca hadi dedim birşeyler yapayım,internette gezerken gözüme evcinin çikolatalı muffini ilişti ,baktım malzemelere kolay evde de hepsi var ,mutafağa girip 15 dakikada yaptım:)
Yenip bitmesi 5 dakika aldı ama:)
----
.2 su bardağı un
•2 çay kaşığı kabartma tozu
•1/2 çay kaşığı karbonat
•1/2 çay kaşığı tuz
•1/2 su bardağı şeker ( bana keki yaptıktan sonra bu şeker miktarı az geldi,bir sonraki sefere daha fazla koyucam)
•3 tepeleme yemek kaşığı kakao
•1 yumurta
•250 ml süt
•1 çay kaşığı vanilya(Keşke 2 kaşık koysaydım,karbonat tadı hafif hissediliyordu)
•1/3 su bardağı çiçek yağı
•1/2 su bardağı parçalanmış bitter çikolata (Ben ganaj çikolatam vardı onu kullandım,hemde bir bardak :)
•Üzerine serpiştirmek için yeteri kadar çikolata

Yapılışı:

Önce fırını 190 derece kadar ısıtıyoruz.
Unu ,kabartma tozunu ,vanilyayı,karbonatı,tuzu,kakaoyu bir kaba koyuyoruz ve iyice karıştırıyoruz.Şeker hariç tüm kuru malzeme karışıyor yani:)
Bir başka kaptada şekerle yumurta tel çırpıcı ile-yada mikserle-karıştırılıyor .İçine süt ve yağ ilave ediliyor.
En son tüm kuru malzemenin içine sıvı karışım katılıp iyice karıştırılıyor.
Kek karışımımızın içine önceden hazırladığımız yarım bardak parçalanmış bitter çikolatayı koyuyoruz ve küçük muffin kek kalıbımıza 3 de 2 ölçüde doldurmak suretiyle paylaştırıyoruz.
Benim muffin kek kalıbım silikon olduğundan yağlamadım.
Ama teflon yada başka bir tür kek kalıbı kullanırsanız kalıbınızı yağlayın mutlaka .
20-25 dakika sonra muhteşem kekiniz hazır,hemde çikolatalı sufle havasında:)

Bu süper tarif için evcini ne çok teşekkürler.
Not:Şiddetle tavsiye ediyorum,muhteşem bir lezzet....
Fotoğraf akşam çekildiği için muffinlerim kendini gösteremedi ama aslında görüntüde muhteşemdi belirteyim :)

9 yorum:

Betül KAVAL dedi ki...

esincim ellerine sağlık canım nefisler ..

sevgiler öpüyorum.

pelince dedi ki...

Yakışıklım parmaklarını yalamıştır eminim,nefis bir tarif..
Ellerine sağlık.
Mutlu Pazarlar...

Unknown dedi ki...

ismine bayıldım.afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

adı da kendi de güzel.. canım istedi şimdi :) ben de mi yapsam?

ellerine sağlık.

Esin dedi ki...

betül,teşekkürler canım :)

Pelin ömere çok az verdim,içinde çok fazla kakao olduğundan bu tür şeyler için bence henüz erken :)

Esin dedi ki...

Eylem biz sıcakken yedik ,dayanamadık yanii.İçinden resmen çikolata akıyordu :)BUrdan geldi o ad :)

Gülcan dene süper.Hatta şimdi bir daha yapıcam ,eşim az evel geldi izmirden :)

Primarima dedi ki...

Ya cok guzel ve cok canım cekdı ama bu saatde cıkıpda markete gıtmeye hıc halım yok yemın ederım...eksıkler var.Yoksa bugece yapmak ısterdım bunu.

Esin dedi ki...

Prima rima,bugün eşim geldi o yemedi diye ona da yaptım.Bayıldı eşim :)
Ama ben den sana tavsiye sıcakken yemek daha keyifli oluyor :)

Mavi Bahçe dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar canım ellerine sağlık

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...